Arrangemang
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Publicerat 25 augusti 2017 | Av |

Sekularism som självbild, avälvilja gentemot buddhism, pinsamhetskänlsor inför kristen innerlighet. Dessa teman framkom i David Thurfjells intervjuer med sekulära medelklassvenskar i fråga om hur man uppfattar religion i dagens samhälle. David Thurfjell är författare och professor i religionsvetenskap vid Södertörns högskola och med utgångspunkt i sin bok Det gudlösa folket pratar han om den svenska majoritets-kulturens tvehågsna relation till sitt kristna kulturarv.
I samarbete med Folkuniversitetet.

Ett svar till “INSTÄLLT: De post-kristna svenskarna.om religion i världens mest sekulariserande land”

1. Detta verkade så intressant! Vi var flera som hade tänkt gå bland mina vänner. Kan denna föreläsningen bokas in vid senare tillfälle?
    Mvh Linda