Arrangemang

Collage: Siri Landgren.

Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Spelkultur för alla – höjdpunkterna från 2015

Publicerat 27 november 2015 | Av |

Ring out the old, ring in the new. Dynamo presenterar stolt årets sista Spelkultur för alla. Minst lika roligt är också att vi till våren 2016 fortsätter att en gång i månaden testa nytänkande spel och att diskutera vår älskade spelkultur!

Det gångna året har inte bara varit ett rikt spelår; 2015 har också varit det första året med Spelkultur för alla på Stadsbiblioteket Dynamo. Det vill vi fira tillsammans med dig och du är inbjuden till Dynamo för att tillsammans med oss vandra genom det gångna årets flippar och floppar.

– Vi delar (högtidligt men symboliskt) ut utmärkelser i kategorierna Årets närproducerade spel, Årets spelkulturbreddare, Årets lokala initiativ och Årets kalkon.

– Vi diskuterar Spelkultur för allas första år, och återkopplar till de nio episoder som hållits hittills. Vad har hänt sedan vi diskuterade dessa ämnen sist? Sker det någon utveckling?

– Vi ställer ut spel från 2015 som lyft fram nya perspektiv och bidragit till att bredda spelkulturen.

Och inte minst vill vi tillsammans blicka framåt: Vad är era förhoppningar för spelåret 2016? Berätta för oss! Och vad önskar ni att Spelkultur för alla ska göra, bevaka, driva? Hjälp oss att på riktigt vara en kraft för en mer inkluderande spelkultur.

Det bjuds på alkoholfritt bubbel och något att knapra på.

Hålltider

Spelmingel: Provspela höjdare från 2015

Presentation: Kjell och Siris årskrönika

Diskussion: Vad vill du ha av framtidens spelkultur?

Tack alla för året som gått och välkomna tillbaka nästa år.
/Kjell Håftén och Siri Landgren

Ett svar till “Spelkultur för alla – höjdpunkterna från 2015”