Boktips, E-böcker, Skönlitteratur

Detalj ur omslaget till "Sharp Objects" av Gillian Flynn. Books on tape förlag.

Påskekrim: hitta din påskläsning i Libby

Publicerat 15 april 2019 | Av |

Nu har vi fyllt på med massor av spännande påskekrim i Libby som är vår app för engelska ljudböcker och e-böcker.

Bland titlarna vi fyllt på med finns böcker från svenska deckarförfattare som Camilla Läckberg, Lars Kepler och Malin Persson Giolito. Utländska som Peter May, Louise Penny, Ann Cleeves och mycket mer. Självklart finns det också mycket annat än deckare om du föredrar det.

Mitt tips på påskekrim bland böckerna i Libby är Sharp Objects av Gillian Flynn. Den handlar om journalisten Camille Preaker som återvänder till sin hemstad i Missouri där två flickor på kort tid hittats mördade. Hennes uppgift blir att rapportera om den misstänkta seriemördaren samtidigt som hon efter lång frånvaro återförenas med sin minst sagt dysfunktionella familj. Hennes eget och familjens mörka förflutna spelar stor roll i berättelsen när Camille dras djupare in i utredningen om morden. Du hittar Sharp Objects i Libby både som e-bok och ljudbok. Spännande läsning utlovas!

För att börja läsa eller lyssna på böcker Libby så ladda ner appen till din telefon eller platta från App Store eller Play butiken, välj Stadsbiblioteket som ditt bibliotek och knappa in ditt bibliotekskortnummer och pinkod. Sedan är det bara att leta upp en bok att låna! Appen är enkel att använda men vill du hellre läsa eller lyssna direkt i din webbläsare gör du det här.

För populära titlar i Libby kan du behöva vänta lite precis som med vanliga böcker. Gör då en reservation så får du låna den efter ett tag. Som tur är finns det mycket påskekrim och annat tillgängligt att låna direkt.