Film, Skönlitteratur

Lisas bästa böcker och serier 2014

Publicerat 20 december 2014 | Av |

Lisa började på digitala biblioteket under hösten Hon jobbar mest med handledning och att få ihop nya instruktioner till webben och sociala medier. Här är Lisas tips från 2014!

Bea Uusman Expeditionen min kärlekshistoria har stått sig hela året som årets bästa bok alla kategorier.

Chris Haughton Mamma borta är en underbar pekbok med ett inte helt självklart lyckligt slut och enkla men effektfulla illustrationer.

Susan Hill Kvinnan i svart Det här en liten pärla där det inte finns en mening för mycket och språket skrämmer slag på läsaren.

The Walking Dead (Tv-serie) fortsätter slå tittarna med häpnad, det är ju trots allt människan som är mest skrämmande och inte zombies.

Liv Strömquists (Seriealbum)Kunskapens frukt borde vara obligatorisk läsning för alla. Enkelt och roligt förklarar den varför vi ser på våra två kön så olika och hur detta enbart är en konstruerad tanke och ingen sanning.

Ida Linde Norrut åker man för att dö/Bruce Springsteen Nebraska (Bok och CD). Här är ett kombinerat musik och boktips. Lyssna på Springsteens Nebraska och läs Norrut åker man för att dö. En kombination som är ett måste för alla som älskar Bruce Springsteen.