Arrangemang, Skönlitteratur

Liveintervju på direktlänk från London med Hilary Mantel. Foto: John Haynes

Hilary Mantel i livesänd intervju

Publicerat 6 maj 2014 | Av |

Onsdag 7 maj klockan 19.00 livesänds en intervju med författaren Hilary Mantel. Var? På Trappscenen på Stadsbiblioteket på Götaplatsen. Välkommen!

Daniel Sandström, kulturchef på Svenska Dagbladet, beger sig till London för att intervjua Hilary Mantel som på grund av sjukdom inte kan resa. Intervjun livesänds på Trappscenen på Stadsbiblioteket på Götaplatsen klockan 19.00 onsdag 7 maj. Samtalet sker på engelska och det är fri entré.

Hilary Mantel fick ett ordentligt internationellt genombrott 2009 med sin tolfte bok, den historiska romanen Wolf Hall, om Thomas Cromwell, Henrik den VIII – och ett skede i engelsk historia som saknar motstycke. Nu kommer den svenska översättningen av uppföljaren För in de döda, som även den höjts till skyarna. Mantel har översatts till ett 30-tal språk och de senaste böckerna har båda belönats med Man Booker-priset. Låna gärna Mantels böcker på biblioteket.

Du vet väl om att du även kan reservera böcker? Med ditt lånekortsnummer och PIN-kod kan du reservera böcker och andra medier, förlänga lån och mycket annat. Besök gärna vår bibliotekekskatalog Gotlib.

Läs mer hos Internationell Författarscen Göteborg.