Arrangemang, Barnböcker, Skönlitteratur

Deckarprogram för barn och vuxna

Publicerat 19 november 2010 | Av |

Stadsbiblioteket bjuder på spänning för barn och vuxna som gillar deckare! Välkommen till två nervkittlande lördagar i november.

Lördag 20 november klockan 15 arrangeras programmet Möt författarna till dina favoritdeckare på avdelning Barn & Unga med författarna Lena Lilleste, Peter Gissy och Susanne MacFie på plats. Arrangemanget passar barn från 6 år.

Lördag 27 november klockan 14 anordnas En eftermiddag i deckarens tecken där du får träffa författarna Mats Ahlstedt, Camilla Ceder, Arne Dahl, Ingrid Elfberg, Ramona Fransson, Peter Gissy, Christina Larsson, Johan Theorin och Sven Westerberg.

Den 27 november deltar även sju kursdeltagare (Inger Duberg, Simone Ek, Lena Gunnarsson, Martin Härnqvist, Bengt Larsson, Gunilla Lindberg och Anna Manteus) från Skrivarakademin. Dessa ”elever” har haft Peter Gissy som lärare, och deras arbete har resulterat i deckarnovellantologin Dödlig kurs, som just publicerats.

Se eftermiddagen som en avstämning av hur det är på deckarskrivarfronten i stan. Nya deckarförfattare dyker upp hela tiden, det är kul och vi varvar nya och ”gamla” och hoppas att det kommer mycket folk. Det är också ett bra läge att köpa signerade julklappar, säger Peter Gissy, som arrangerar dagen ihop med Stadsbiblioteket Göteborg.

Varmt välkomna!