Arrangemang, Skönlitteratur

Detalj ur omslaget till "låt vargarna komma". Gilla förlag.

Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Bokcirkel för unga 13 april 2015

Publicerat 22 mars 2015 | Av |

Ibland när man har läst ut en bok, oavsett om den var bra eller dålig , så är det skönt att få prata av sig. Och ibland är ju boken SÅ BRA att man bara måste dela upplevelsen med någon.

Då är det guld värt att vara med i en bokcirkel! Och just därför har Stadsbibliotekets ungdomsavdelning Dynamo startat en bokcirkel för unga. Vi läser ungdomsböcker (en till varje gång), träffas och fikar och pratar om boken. Det är ofta de böcker man har läst i en bokcirkel som man sen minns bäst och längst. Att vrida och vända lite på boken och får höra vad andra tycker och tänker gör nästan alltid att man upptäcker nya saker. Och det får boken att växa. Så kom och var med och träffa andra som gillar att läsa!

Till 13/4 så har vi läst Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt. Huvudpersonen June är fjorton år när hennes morbror går bort. Han har varit den enda personen som verkligen förstått henne och hans död gör att allt förändras, familjehemligheter blottläggs och nya vänskapsband knyts. En gripande skildring av kärlek, sorg och vänskap.

En av de vackraste kärlekshistorier jag har läst.
– Lotta Olsson, Dagens Nyheter

Så varmt välkommen att var med! Det är ok att prata så mycket eller så lite man vill. Inga krav! Biblioteket bjuder på smörgås, kaffe och te.
Hoppas vi ses! Anmäl dig på dynamo@kultur.goteborg.se

// Ungdomsbibliotekarierna i Dynamo