Facklitteratur

Trolla bort fudgen med Paolo!

Publicerat 8 januari 2014 | Av |

Så här i frossartider kan hjälpen finnas närmare än vad du tror – på biblioteket. I Paolo Robertos senaste träningsbok behöver man inte en enda träningspryl, bara sin egen kropp och eventuellt någon stol.

Det är kanske lätt att småle åt bilderna i Paolos träningsbibel; här poserar författaren med nersölade knän mot en bakgrund av en småskitig industrilokal – men gör inte det. Som f.d. eutropamästare i boxning har Paolo Roberto mycket stor kunskap om träning och han vet sannerligen vad han talar om. Här presenterar han en rad mycket effektiva övningar som inte kräver stor yta. Någon benspark väcker minnen från 80-talets skolgymnastik, men det mesta känns uppfinningsrikt och nytt. Inget går ju upp emot utomhusträning året om, men det passar ju inte alla och denna träningsbibel är ett gott alternativ. Dock ger jag mig inte på bokens ”Stålmannen-övning”!