Tre filmer för dig som vill prova vår filmtjänst

Publicerat 5 december 2019 | Av |

På filmtjänsten Cineasterna kan du strömma film helt utan kostnad. Det enda du behöver är ett bibliotekskort från något av Göteborgs bibliotek och en pin-kod till kortet. För att du inte ska känna dig överväldigad av utbudet har Josefin på Frölunda bibliotek tagit fram tre tips på spännande och roliga filmer för dig att titta på.

C’est la vie
En finstämd fransk feelgood-film som jag varmt rekommenderar till alla som vill se något bra och roligt. Man får följa alla aktörer på en bröllopsfest; serveringspersonal, fotograf, dj, bröllopspar och gäster. Självklart blir det inte som de hade tänkt sig.

Cloud Atlas
Wachowski-syskonen, skaparna av Matrix, har här gjort en annorlunda filmupplevelse hur olika personers liv och handlingar påverkar andras liv i dåtid, nutid och framtiden. I sex olika svindlande historier tas vi med från 1800-talets söderhav, till en avlägsen postapokalyptisk framtid. Filmen är baserad på boken av David Mitchell.

Office Uprising
När kollegorna på en vapenfabrik har förvandlats till zombies av en energidryck är det upp till slackern Desmond att rädda mänskligheten och sin älskade. Det är humor kombinerat med mycket blod.

För fler filmer, besök Cineasterna. Där hittar du hela vårt urval av strömmad kvalitetsfilm.