Blogg

Ta en bild av din favoritläsplats och var med i vår Instagramtävling!

Publicerat 10 mars 2015 | Av |

Hur ser din favoritläsplats ut? Ta en bild, lägg upp på Instagram, tagga med #läsplatsgbg och få din bild visad på storskärm!

Vi har ju alla olika smak när det kommer till litteratur och böcker, men ytterligare en sak som påverkar vår läsupplevelse är var vi läser, alltså platsen.

Min favoritläsplats just nu är tvättstugan. Där kan jag sitta i lugn och ro och läsa med tvättmaskinens lugna roterande i bakgrunden. (Tilläggas skall att jag är småbarnsförälder, så en orsak till att jag läser i tvättstugan beror på att där får jag vara ifred).

Har du en favoritläsplats? Kanske i badet, på puben, i sängen på cafét, på parkbänken eller framför brasan i öronlappsfåtöljen? Eller någon helt annan plats? Följer de årstiderna? Hängmattan och kajutan på sommaren? Eller har du en och samma som du håller fast vid? Dela med dig av din favoritläsplats!

Så här funkar tävlingen: följ stadsbiblioteketgbg på Instagram (om du inte redan är en följare), ta en bild av din favoritläsplats, lägg upp den och tagga bilden med #läsplatsgbg.
Vinnaren får sin bild visad på storskärm på bibliotekets Trappscen och vår snygga tygväska!

OBS! För att kunna delta så måste ditt Instagramkonto måste vara offentligt annars kan vi inte se din bild!

Må roligaste, finaste, konstigaste bild vinna!
//Sofia, bibliotekarie på Stadsbiblioteket