Arrangemang

Stadsbiblioteket Göteborgs program 17-23 augusti

Publicerat 17 augusti 2015 | Av |

Språkträff och bokcirkel på lätt svenska, få en bok när det är Värsta boken, gå på teknikdrop-in, eller pyssla i Dynamo och barnavdelningen. Eller kom bara in och strosa, mys och låna!

HELA SOMMAREN

För barn: Ge trädet liv

Ett vackert träd ska växa fram på barnavdelningen i sommar, med kala grenar redo att kläs med löv och små skogsdjur. Skapa och pyssla tillsammans med ditt barn och häng upp i trädet.

För unga: Dynamos nya Creative Corner

Välkommen till Dynamos nya Creative Corner! Här kan du teckna, vika origami, pärla smycken, knyta vänskapsband med brodyrgarn och mycket mycket mer. Hela sommaren!

TISDAG

För alla: Teknikdrop-in med e-bokshjälp

Tisdagar på nyhetstorget entréplan kl 15–17

Vi visar hur du lånar e-böcker, laddar ner tidningar med Pressreader och svarar på frågor om surfplattor, appar, sociala medier och det digitala biblioteket.

På lätt svenska

Språkträff på dagen Tisdagar start 18/8 på Plan 2 kl 13
Träna på att prata och förstå svenska. Du behöver inte anmäla dig, det är bara att komma.

Läsecirkel med lättlästa böcker

Plan 2 kl 17.30
Vi läser och pratar om lättlästa böcker tillsammans. Anmäl dig till AnnaCarin 031-368 33 78.

LÖRDAG

För unga: Värsta boken på Götaplatsen

Götaplatsen kl 14–16

Stort boksläpp! Göteborgs ungdomsbibliotekarier delar ut hundratals gratis böcker till dig som är 13–25 år. I år sker släppet på Götaplatsen i samband med festivalen Take over Göteborg.