Arrangemang

Stadsbiblioteket Göteborgs program 15-21 juni 2015

Publicerat 15 juni 2015 | Av |

Skolorna har slutat och flaken med studenter har rullat förbi! På biblioteket varvar vi ner med ett betydligt mindre utbud av program och kurser under sommaren. Passa på att besök vårt teknikdropin och prova att ladda ner en e-bok inför semestern. På barnavdelningen är det pyssel på temat Superhjältesommar och Ge trädet liv. Varmt välkomna!

Teknikdrop-in med e-bokshjälp

Tisdagar på nyhetstorget entréplan kl 15–17

Vi visar hur du lånar e-böcker, laddar ner tidningar med Pressreader och svarar på frågor om surfplattor, appar, sociala medier och det digitala biblioteket.

Läsecirkel med lättlästa böcker

Tisdag 16/6, 21/7, 18/8, 15/9 plan 2 kl 17.30

Vi läser och pratar om lättlästa böcker tillsammans. Anmäl dig till AnnaCarin 031-368 33 78.

Fredag och lördag

Glad midsommar! Stadsbiblioteket och 300m2 har stängt.

Söndag

Öppet som vanligt igen.

HELA SOMMAREN

För barn: Superhjältesommar

På barnavdelningen bygger vi en miniatyrvärld som behöver fyllas med superhjältar! Pyssla och skapa din egen figur och placera in i världen. Passa också på att låna hem en spännande superhjältebok.

För barn: Ge trädet liv

Ett vackert träd ska växa fram på barnavdelningen i sommar, med kala grenar redo att kläs med löv och små skogsdjur. Skapa och pyssla tillsammans med ditt barn och häng upp i trädet.