Arrangemang
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Skrivarkurs med Flora och Yrsa

Publicerat 2 januari 2019 | Av |

Är du nyfiken på att utveckla ditt skrivande? Välkommen till en workshop med berättandet och skrivarglädjen i fokus. Vi röjer undan den inre kritikern och skriver fritt, utan hämningar. Vi pratar aldrig om text i termer som ”bra” eller ”dåligt”. Alla som vill utforska sin skrivande sida är välkomna, oavsett erfarenhet.

Vi utforskar text från olika håll: genom föreläsningar, uppläsningar, skrivövningar och textsamtal. Tillsammans arbetar vi med litterär gestaltning, vändpunkter, karaktärsbygge och miljöbeskrivningar.

Biblioteket bjuder på fika! Begränsat antal platser, anmäl dig till dynamo@kultur.goteborg.se.

Yrsa Keysendal är debuterande författare i vår, lektör och texthandledare. Flora Wiström är författare och driver florasblogg.se