Arrangemang
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Makten över stadens bilder

Publicerat 6 november 2016 | Av |

Vet du som är ung att Göteborgs Stad har en skyldighet att berätta för dig om vad som händer och beslutas i staden? Kommer den informationen fram till dig och vem har den makten? Välkommen till #clubdynamo, på Stadsbibliotekets ungdomsavdelning.

Göteborgs Stad har valt att kommunicera med alla göteborgare via bland annat bilder. Vad händer när staden väljer att arbeta med bilder i sin kommunikation, då bilder påverkar oss vare sig vi vill eller inte? Du som ung göteborgare är stadens framtid och det är därför viktigt att din röst hörs. Hur arbetar staden med att skapa dialog mellan dig och dina makthavare?

#clubdynamo bjuder in Helena Mehner som är kommunikationsdirektör i Göteborgs Stad. Hon berättar om sitt arbete med kommunikation mellan staden och dess invånare och varför det är viktigt. I samtalet kommer också Sandra Daniel och Azziz Jaballah från Göteborgs ungdomsfullmäktige att delta.

Efter samtalet blir det en collageworkshop med konstnären och designern Lovisa Sköld. Klipp och klistra och utmana dig själv – hur kan en bild se ut?

I sann #clubdynamo-anda blir det även quiz med fin fina priser, och självklart dukas det upp med fika och snacks under kvällen.

Kom och fika, häng med dina vänner och passa på att möta din makthavare.

Om du vill att någon ska möta dig i entrén så ordnar vi det och går tillsammans! Mejla eller ring oss så fixar vi, dynamo@kultur.goteborg.se eller 031-368 33 60.