Arrangemang, Blogg, Boktips
Siri Pettersen - Järnulven

Siri Pettersen. Omslag till boken Järnulven. (B. Wahlströms Bokförlag)

Live kl 18.30: Digitalt författarsamtal med Siri Pettersen

Publicerat 6 maj 2021 | Av |

Norges fantasydrottning Siri Pettersen gästar Stadsbiblioteket för ett livesänt samtal om sin nya bok Järnulven. Hon samtalar med Anders Olsson, ungdomsbibliotekarie på Stadsbiblioteket.

Häng med på en resa in i Siris magiska värld och hör hennes tankar om Järnulven, en trollbindande berättelse om blod, begär och besatthet. Om en liten flicka som tvingas glömma att hon har sett djävulen. Om en ung man som förråder sin älskade för att få evigt liv. Ett mystiskt urverk som börjar ticka efter sexhundra år av stillhet. En hemlighet som har vaktats i generationer som är på väg att avslöjas…..

Siri Pettersen bor i Oslo och skriver böcker för unga. Hon har hyllats för sin första serie Korpringarna och vunnit ett flertal priser. Järnulven är första delen i en ny triologi, Vardari, och utspelar sig i samma universum som den älskade triologin Korpringarna.

Samtalet sänds live via stadsbibliotekets facebooksida. Du kan ställa frågor i kommentarsfältet under samtalets gång eller skicka in dem till oss i förväg via dynamo@kultur.goteborg.se