Arrangemang

Foto: Amanda Birath

Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Konsert med tema Sex, kärlek och förhållanden

Publicerat 20 april 2015 | Av |

Är du ung och vill anordna ett evenemang på stadsbiblioteket? Ta kontakt med ungdomsbiblioteket Dynamo.

”Biblioteket är ditt.” Det är stadsbibliotekets heliga motto, slagord och slogan. Vi bibliotekarier jobbar förvisso på biblioteket men biblioteket tillhör Göteborgarna och Dynamo tillhör Göteborgs unga. Som ett led i detta så vill vi gärna arrangera evenemang, workshops, konserter m.m. i samarbetet med unga.

Är du i åldern 13 – 25 och har idéer om att ha ett evenemang av något slag? Tveka inte att ta kontakt med oss i Dynamo så hjälper vi dig! Precis det gjorde Amanda och Isabella. Det resulterade i att de två, som är elever på Göteborgs performing arts school, ska ha sin examenskonsert i Dynamos café måndag 20 april. Så fila på ditt eget evenemang och hör sen av dig. Vi är pepp på att hjälpa till!

Har du en idé så maila till <dynamo@kultur.goteborg.se. Och missa inte Amandas och Isabellas konsert:
Konsert med tema Sex, kärlek och förhållanden, 29 minuter med låtar av bland annat Povel Ramel, Håkan Hellström och Dr Dre!

Visor från förr och nu med bitar av exemplvis Håkan Hellström och Dr. Dre och Povel Ramel. Hur har sex och kärlek porträtterats i låttexter genom tiderna? Ett arrangemang i samarbete med elever från performing arts school i Göteborg. Anna Hellberg och Isabella Nordehammar sjunger och spelar. Gratis! Vi bjuder på fika!