Internationell Författarscen Gbg
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Sigrid Rausing (GBR)

Publicerat 17 juli 2018 | Av |

Sommaren 2012 hittas Eva Rausing död i sitt hem i London. Hon och hennes man, Hans Kristian Rausing, hade brottats med ett drogberoende i många år. I den lyriska memoarboken Malström försöker Sigrid Rausing, förläggare och författare, förstå missbrukets natur och vad som hände med familjen.

Sigrid Rausing, född 1962, är uppvuxen i Lund men flyttade med sin familj till England 1980. År 1997 doktorerade hon i socialantropologi. Rausing driver förlaget och tidskriften Granta. Genom sin välgörenhetsfond arbetar hon också aktivt för mänskliga rättigheter över världen.

I samtal med: Ulf Karl Olov Nilsson, författare, psykolog och översättare.

I samarbete med Albert Bonniers förlag.

Filmen i detta inlägg saknar textning och biblioteket har inte möjlighet att texta så här långa filmer. Vi har trots det valt att publicera filmen eftersom många som inte kan besöka biblioteket eftersöker filmens innehåll.