Internationell Författarscen Gbg
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Katja Kettu (Finland)

Publicerat 17 juli 2018 | Av |

Katja Kettu, född 1978, är författare och animationsregissör som bor och arbetar i London, Tallinn och Helsingfors. För sin förra roman Barnmorskan fick hon Runebergspriset. Nya romanen Nattfjärilen är en storslagen roman om kärlek, språk och makt. 1937 flyr femtonåriga Irga, gravid och med stympad tunga, på skidor över finska gränsen till Sovjet mot hoppet om ett nytt liv. Istället blir hon tagen för spion och hamnar i arbetsläger, där fångarna svälts ihjäl eller avrättas.

I samtal med översättaren Janina Orlov.

I samarbete med Albert Bonniers förlag.

Filmen i detta inlägg saknar textning och biblioteket har inte möjlighet att texta så här långa filmer. Vi har trots det valt att publicera filmen eftersom många som inte kan besöka biblioteket eftersöker filmens innehåll.