Internationell Författarscen Gbg
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Daniel Galera (Brasilien)

Publicerat 17 juli 2018 | Av |

Daniel Galera (1979) räknas som en av Brasiliens främsta författare i sin generation. Hans romaner finns översatta till många språk och han har fått ett av Brasiliens främsta litterära priser, Premio São Paulo de Literatura. I nya romanen Tjugo över midnatt återser tre vänner varandra efter femton år. Staden är lamslagen av en outhärdlig värmebölja och en oändlig bussförarstrejk, våldet på gatorna ökar. I slutet av 1990-talet ingick vännerna i redaktionen för ett kultförklarat webbfanzin som startats av Duque. Nu har Duque rånmördats och, visar det sig, levt ett dubbelliv. I samtal med America Vera-Zavala, dramatiker och kulturskribent.

I samarbete med Norstedts förlag.

Filmen i detta inlägg saknar textning och biblioteket har inte möjlighet att texta så här långa filmer. Vi har trots det valt att publicera filmen eftersom många som inte kan besöka biblioteket eftersöker filmens innehåll.