Arrangemang, Bokcirkel
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Höstbokcirkel Online: Fågelbovägen 32

Publicerat 12 oktober 2016 | Av |

Vill du vara med och diskutera den här rysaren om den hårfina skillnaden mellan att hjälpa och utnyttja? Sista veckan kommer Sara Kadefors själv vara med och svara på frågor.

Huvudpersonen är den godhjärtade läkaren och humanisten Karin. På kvällarna jobbar hon som volontär på en flyktingförläggning. Där möter hon en kvinna som blir illa behandlad i den familj där hon jobbar som hembiträde. Karin beslutar sig för att hjälpa kvinnan och låter henne flytta hem till sig.

Vill du tillsammans med andra läsa en bitskt skriven roman som vänder ut och in på läsaren tillsammans med andra i höst?

Gå med i vår bokcirkel. Är du inte redan medlem, registrera dig på bokcirklar.se. Kontakta sofia.olausson@kultur.goteborg.se om du har några frågor om bokcirkeln. Vi som håller i cirkeln är Rebecca, Emma och Sofia – bibliotekarier på Stadsbiblioteket Göteborg