Arrangemang
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

ClubDynamo: Makten över stadens bilder

Publicerat 23 augusti 2016 | Av |

Bilder i det offentliga rummet påverkar oss, medvetet eller omedvetet, vare sig vi vill det eller inte.

#clubdynamo bjuder in kvinnan med makten över stadens bilder, Helena Mehner. Hon är kommunikationsdirektör i Göteborgs Stad och berättar om sitt arbete med mångfald och normkritik i stadens bildspråk.

Efter samtalet blir det collageworkshop med konstnären och designern Lovisa Sköld där du får tänja dina gränser och skapa din egen version av en reklambild.

Dynamo är ditt fredagshäng mitt i stan! En gång i månaden myser vi till ungdomsavdelningen på Stadsbiblioteket. Ljusslingorna tänds, snacks dukas upp och musiken höjs. Du som är 13–25 år, kom och häng och träffa dina kompisar! Vi har TV -spel på storbildsskärmar, DIY-verkstad, brädspel av alla sorter, öppen scen, filmvisning på storduk och intressanta gäster.