Blogg, Bokcirkel

Bokcirklar online för unga i vinter

Publicerat 10 december 2020 | Av |

Var med i bokcirklar online med oss ungdomsbibliotekarier på biblioteken i Göteborg. Du kan delta när som helst på dygnet! Vi läser tre olika böcker under nio veckor på Goodreads.

Böckerna finns att långa både som fysisk bok och som e-böcker. Här är länk till inlägget med alla böckerna på Overdrive.

1. 7/12 – 25/12. Let it snow av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle. Tre mysiga sammanlänkade julberättelser att läsa i vintermörkret. Snöstorm, vänskap, familj och framför allt romantik.
  2. 28/12 – 15/1. Den unga eliten av Marie Lu. Det har gått tio år sedan blodfebern var. Adelina var en av överlevarna och det sägs att många av de som överlevde smittan har fått annorlunda krafter. Teren har i uppgift att hitta dessa människor och förgöra dem. Enzo är ute efter att hitta dem innan Teren gör det…
  3. 18/1 – 5/2. Inte din baby av Seluah Alsaati. Att hitta en kille som uppfyller de krav Samira har på en pojkvän verkar svårare än tänkt. Fast sen dyker Nabil upp och allt verkar perfekt. Han uppmuntrar henne med musiken och är intresserad av hennes fotboll. Men det är nåt som börjar kännas fel.

Du hittar bokcirkeln och registrerar dig på Goodreads.com. Gå med i gruppen Unga läsare Göteborg (13-25 år). Vid frågor kan du maila alma.kilander@kultur.goteborg.se.

Här är länk till sida med alla bokcirklarna på Goodreads.

/Alma, bibliotekarie på Dynamo