Blogg, Boktips

Biblioteken i Göteborg är stängda fram till 24 januari

Biblioteken i Göteborg har stängt för besökare

Publicerat 21 december 2020 | Av |

Biblioteken i Göteborg stänger för besökare, detta gäller från och med lördag 19 december. Detta efter beslut av kulturnämndens ordförande med anledning av regeringens ytterligare restriktioner som presenterades under fredagen. Detta gör vi för att vi tillsammans ska kunna minska smittspridningen i staden.

För dig som har lånade böcker förlängs lånen automatiskt och det finns som tidigare inte några förseningsavgifter. Se uppdaterad information om lån och reservationer på bibliotekens webbsida om covid-19.

Och glöm inte att bibliotekens digitala tjänster fortfarande är tillgängliga för dig, dygnet runt! Du kan låna e-böcker, se på strömmad film, läsa tidningar och mycket annat. Läs mer om hur du gör på www.goteborg.se/lanadigitalt