Arrangemang
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Bibblans Bokslukare 10–12 år

Publicerat 29 augusti 2016 | Av |

Vi läser böcker, pratar böcker och tipsar böcker. Böcker som får oss att bli glada, arga, ledsna, undrande eller kanske lite darriga i knäna. Och så fikar vi. Vi läser för att böcker kan vara det bästa som finns! Inte minst i grupp när upplevelsen kan delas. För att det ska bli roliga samtal behöver du ha läst ut den aktuella boken. Vi samlas utanför Tellus på barnavdelningen kl 15.55.

Eftersom vi sitter i ett hemligt rum är det bra att komma i tid, det är inget klubbrum det går att ta sig till själv.

Anmälan till: barn.stadsbiblioteket@kultur.goteborg.se senast måndag 19/9. Ange namn, ålder och telefonnummer och skriv ”Bibblans Bokslukare” i ämnesraden. Anmälan avser alla tillfällen. Begränsat antal platser.

Till första Bokslukarträffen ska alla ha läst:

Jan Svensson av Johanna Lindbäck

Jan Svensson flyttar med sin familj till Luleå. På prov, som det heter. Väl på plats försöker Jan att lista ut vem han är nu – i den nya staden, med nya grannar och ny skola. Bakom dörren intill bor Nicki med sin mamma. Nicki kommer från London där hon levt ett liv i fart och fläkt. Eller har hon verkligen det?