Arrangemang
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Att fly – Olav Fumarola Unsgaard möter Samira Motazedi

Publicerat 7 januari 2019 | Av |

I tredje delen av programserien kopplat till utställningen Min flykt över havet samtalar Olav Fumarola Unsgaard med författaren Samira Motazedi från Iran.

Vad är det som får dig att ta beslutet att fly från ditt hem? Vad är det som avgör på vilket sätt du tar dig till ett annat land? Vad möts du av som nyanländ i EU och Sverige? I samband med utställningen Min flykt över havet arrangeras författarsamtal där du under tre tillfällen i vår möter personer med egen erfarenhet av flykt. Hör deras berättelser.

Efter att ha dömts till döden för brott mot den islamiska regimens regelsystem flydde Samira Motazedi från Iran till Sverige. 2017 släppte hon boken En gång i veckan drömmer jag att jag är i Iran. Olav Fumarola Unsgaard är programansvarig på Göteborgs litteraturhus och verksam som kulturjournalist och förlagsredaktör.

Samtalet hålls på engelska.

I samarbete med Sjöfartsmuseet Akvariet.