Arrangemang
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Är du 13-25 år? Få en bok! Välkommen till Värsta boken 2017

Publicerat 5 maj 2017 | Av |

Låna böcker kan man alltid göra gratis på alla biblioteken i stan, men ibland är det ju lite extra mysigt att få en alldeles egen ny och fräsch bok att behålla. Well, well, well, look no further Göteborgsungdomar, för den 13/5 är det er lyckodag.

Då släpper nämligen Göteborgs samlade ungdomsbibliotek loss tusentals nyköpta fina lyxiga böcker i Nordstan och alla som är mellan 13-25 år får komma och ta varsin GRATIS BOK.

Det blir två bokutdelningar i Nordstan 13 maj, den första kl 12 och den andra kl 15. Böckerna vi har köpt in till detta kalas är allt från amerikanska serieböcker till dystopiska romaner, skräck och nya svenska ungdomsböcker.  Vad sägs om Girl online, Maze runner, The unbeatable Squirrel Girl, Harry Potter, Divergent, Star wars, Anna och den franska kyssen, Naruto, Game of thrones, Kunskapens frukt, Den femte vågen, Avengers, Pokémon Go – den inofficiella handboken, Odinsbarn? Yes, de finns alla med och många många fler. Ta med dig kompisarna och kom förbi Nordstan och välj och vraka!

Fem utvalda guldkorn

Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart

En psykologisk thriller om några stenrika familjer som tillbringar sommaren på en privatägd ö. Mörka och chockerande familjehemligheter nystas upp. Omskakande twist på slutet utlovas!

Ms. Marvel av G. Willow Wilson

En härlig, modern och färgsprakande superhjälte-story. Kamala Khan är en tjej i tonåren som ÄLSKAR the Avengers. Hon är deras största fan. Men hon har ingen aning om att hon själv snart kommer förvandlas till New Yorks nästa stora marvelhjälte. Efter en fest förvirrar hon sig in i en mystisk kemisk dimma och svimmar. När hon vaknar upp är hon begåvad med fantastiska superkrafter. Ms. Marvels är Marvels första muslimska superhjälte.

Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman

En trollbindande och mörk saga som blandar urban fantasy, skräck och rå socialrealism. En pojke faller offer för en kedja mörka och skrämmande händelser i familjens hus på den engelska landsbygden. Något ondskefullt försöker infiltrera familjen. Varning för litteraturhistoriens läskigaste barnvakt!

101 historiska hjältar av Ola Larsmo

En bok som lyfter fram 101 verkliga hjältar som kämpat för yttrandefrihet och mänskliga rättigheter runtom i världen. Historiskt intressant och och mycket inspirerande.

Det kändes lugnt när mina känslor dog av Bim Eriksson

Bim Erkisson har en säregen tecknarstil och som passar perfekt för de roliga och påhittiga serierna som man hittar i hennes debutbok. Det är både politiskt och absurt i en härlig blandning. En riktig lyxbok; njutning för ögat och utmaning för hjärnan.

MEN det är inte bara i Nordstan du kan få en gratis bok. Du har chans att få gratis böcker på tio andra ställen runt om i Göteborg under sommaren
13/5 Biskopsgårdens dag
13/5 Guldheden
6/6 Torslandafestivalen