Arrangemang

Stadsbiblioteket Göteborgs program 24-30 augusti

Publicerat 24 augusti 2015 | Av |

Vill du vara med och dekorera vårt sommarträd på barnavdelningen? Då har du den här veckan på dig. På tisdag är det kurser, och på onsdag kommer Performancekonstnären Xiao Lu. Annars tar vi det lugnt denna sista vecka innan höstens program drar igång!

HELA SOMMAREN

För barn: Ge trädet liv.

Ett vackert träd ska växa fram på barnavdelningen i sommar, med kala grenar redo att kläs med löv och små skogsdjur. Skapa och pyssla tillsammans med ditt barn och häng upp i trädet.

TISDAG

För alla: Teknikdrop-in med e-bokshjälp

Tisdagar på nyhetstorget entréplan kl 15–17

Vi visar hur du lånar e-böcker, laddar ner tidningar med Pressreader och svarar på frågor om surfplattor, appar, sociala medier och det digitala biblioteket.

På lätt svenska

Språkträff på dagen Tisdagar start 18/8 på Plan 2 kl 13
Träna på att prata och förstå svenska. Du behöver inte anmäla dig, det är bara att komma.

Läsecirkel med lättlästa böcker

Plan 2 kl 17.30
Vi läser och pratar om lättlästa böcker tillsammans. Anmäl dig till AnnaCarin 031-368 33 78.

ONSDAG

Performancekonstnären Xiao Lu

Onsdag 26/8 på Trappscenen kl 18

Performancekonstnären Xiao Lu har varit en explosiv kraft på den kinesiska konstscenen sedan hon på Pekings National Gallery of Art avlossade två skott med en skarpladdad pistol.
Curator Jonas Stampe presenterar och välkomnar Xiao Lu, som berättar om sitt konstnärskap. Språk: Engelska/kinesiska.

TORSDAG

Trottoaser

Torsdag 27/8 på Trappscenen kl 18

Välkommen till Stadsbiblioteket och ta del av en grön berättelse! Fotografen Staffan Fischer berättar om sin bok Trottoaser tillsammans med botanisten Mats Havström.

För barn: Hösten på barnavdelningen

Höstprogrammet för barn kommer i slutet av augusti. Då startar bland annat två bokklubbar för dig 7–9 och 10–12 år. Det finns ett begränsat antal platser. Anmälan avser höstens samtliga 4 tillfällen och öppnar kl 09 måndag 1/6.