Arrangemang

365 saker på turné!

Publicerat 7 april 2011 | Av |

I vår har ”365 saker” en föreläsningsturné i Göteborg. Några av tillfällena är förlagda här på Stadsbiblioteket.

Den första föreläsningen sker redan på fredag kl 16 i Dynamo på Stadsbibliotekets nedre plan. Då kommer bland annat Navid Modiri, medarbetare i nätverket 365 saker, att delta i en inspirationsträff med temat Tjäna pengar på det du älskar.

Navid Modiri själv om inspirationsträffarna:

”Under en traditionell föreläsning står en person och talar till en grupp människor. Han eller hon talar till och inte med. På ”365 saker du kan göra” tycker vi om att tala med människor. Vi tror också att det ofta räcker med att samla ett gäng människor som har ett gäng idéer och blanda upp dem med ett annat gäng människor som har ett gäng idéer. Det behöver inte vara mer komplicerat än så. Att inspirera människor handlar väldigt mycket om att lyssna. Och att ställa frågor. Därför föredrar vi inspirationsträffar framför föreläsningar. Vi tycker om att träffas och inspirera och själva bli inspirerade av alla de människor som dyker upp när vi ber om att få ses.

Under våra tre första träffar har människor skrattat, gråtit och senast också svettats en hel del eftersom det var så fullt med människor runt borden. När den första personen tog av sin tröja fick jag en tår i ögat. Människor som inspireras börjar perspirera. Det är så roligt och fint på en och samma gång. Och det är därför vi gör det. Om och om och om igen. En gång i månaden. Olika teman. Olika gäster. Bekanta och nya ansikten i publiken. Post-It-lappar och pennor. Människor som kommer in med frågor och går därifrån med ännu mer frågor. Det är inte där vi sätter punkt. Inspirationen är bara början.”

Välkommen till Stadsbiblioteket Göteborg fredag 8/4 i Dynamorummet kl 16.
Fri entré!