20 minutes of fame

Publicerat 10 oktober 2012 | Av |

Under Kulturnatta har du chansen att vara DJ i 20 minuter på Stadsbiblioteket 300m2! Ta chansen att spela dina favoritlåtar och sprid hur bra de är.

Det är nog många som känner igen sig om jag skriver att ”Spotify-kamp” eller ”vänta på sin tur vid skivspelaren” är vanliga fenomen när man är på fest.

När vännerna är samlade och stämningen är hög är det ju härligt att få spela upp musik man nyligen upptäckt eller låtar man tycker att alla borde känna till och tycka om lika mycket som man själv.

Har man tur blir det en slags vänlig kamp om vem som kan förbluffa de andra mest med någonting som är så fantastiskt att gåshuden sprider sig i rummet.

På Kulturnatta 12 oktober kan du alltså vara DJ 20 minuter hos oss. Eftersom 300m2 ligger i en lokal som tidigare var affär finns det ett högtalarsystem som inte märks så mycket i vanliga fall, men som kan låta riktigt bra. Och på Kulturnatta erbjuder vi DJ-bänk med två CD-spelare och mixer. Ta med egna skivor eller låna bibliotekets.

Du har också chansen att berätta lite om vad det är du spelar.

Anmäl dig i förväg till Håkan Grissler på hakan.grissler@kultur.goteborg.se.

Eller kom och lyssna bara! Du kommer garanterat upptäcka något nytt.

PS. Klippet är av DJ Premier som spelar i Göteborg nästa vecka.