WOW och biblioteket

Publicerat 8 augusti 2011 | Av |

Nu drar det ihop sig inför festival! 11-13 augusti spelar mängder av artister i Slottskogen och på klubbar runtomkring i staden. Ladda genom att låna skivor och musik-DVD hos oss.

Eller gör det i stället om du inte har råd med biljetten…

Vi har till exempel 8 skivor med Robyn. Och mängder av skivor, notböcker och film med Prince. Fleet Foxes har vi såklart också. Och Pulp.

Men kanske är det mer värt att lyssna in sig på de artister man inte känner till så bra sen in nan? Upptäck Empire of the sun, Jamie Woon, Glass Candy, Edward Sharpe och Noah and the Whale.

För den som inte bor i Göteborg i vanliga fall kan det vara bra att känna till att man kan komma till biblioteket för att sitta och mysa med en bok eller tidning. Eller för att surfa, antingen med en publik dator eller trådlöst, på egen laptop.

Man får gärna skaffa sig lånekort i Göteborg även om man inte bor här, om man har vägarna förbi ofta. Men man kan också ordna ett tillfälligt lånekortsnummer om man vill.