Tillbyggnaden

Vill du driva café och kaffebar på Stadsbiblioteket?

Publicerat 7 september 2013 | Av |

Nu söker Higab dig som vill starta och driva ett café och en kaffebar på en av stadens mest centrala, vitala och kulturella mötesplatser.

I april nyöppnar Stadsbiblioteket efter den omfattande om- och tillbyggnaden. Då ska också ett nytt café och ny kaffebar öppna i huset. Stadsbiblioteket är stadens i särklass mest besökta kulturhus med långt över en miljon besökare per år, vilket ger flera tusen besökare om dagen.

Detta är ett tillfälle för dig/er som ser möjligheterna och mervärdet med att driva café i just den här unika miljön, där samverkan och synergi mellan caféet och verksamheten i huset är en viktig del.

Caféet är beläget en trappa upp i hörnet Avenyn/Lorensbergsparken. Lokalen har högt i tak, heltäckande fönster och utgångar till balkongen på hörnet. Kaffebaren ligger i parkplan i anslutning till ungdomsavdelningen, en öppen scen och hörsalen.

För att motsvara besökarnas förväntningar är det hög kvalitet till rimliga priser som gäller i caféet. Ett ekologiskt koncept med vegetariska alternativ är en självklarhet liksom ett brett urval som kan tillgodose besökarnas olika önskemål.

Förutom ordinär caféverksamhet ingår också service till olika arrangemang som sker i biblioteket; enklare förtäring, leverans, avdukning och dylikt till möten och konferenser i andra utrymmen i huset. Caféet ska hålla samma öppettider som biblioteket.

Läs mer på Higabs hemsida!

För frågor, kontakta Sarah Börjesson, Higab på telefon 031-368 53 17 eller e-post sarah.borjesson@higab.se