Barnböcker, Facklitteratur, Film, Musik, Serier, Skönlitteratur, Spel

Vilka filmer och tv-serier är nya på Göteborgs Stadsbibliotek?

Publicerat 22 november 2013 | Av |

”Var kan jag se vilka nya filmer och tv-serier biblioteket köpt in som jag kan låna?” Det är en vanlig fråga på biblioteket. Du hittar våra nyhetslistor på Gotlib!

Folkbiblioteken i Göteborg erbjuder nyhetslistor över nyinköpta filmer, tv-serier, tv-spel och böcker i olika genre och format, för olika åldrar. Du hittar nyhetslistorna på Gotlib om du klickar på Nyinköpta titlar under Bibliotekslänkar. Då kommer du till vår kanal Nyhetslistor via RSS.

Det är en kanal med innehåll som ofta ändras på webbplatsen. Vi uppdaterar ofta så att du ser när det finns nya titlar att låna på biblioteket. Kanalen innehåller olika listor, så det är bara att välja den lista du är intresserad av. Istället för att besöka sidan hela tiden för att se om vi köpt in en titel du vill låna, kan du få meddelanden när vi lagt till något nytt. Du kan prenumerera via RSS på kanalen, för att veta när innehållet ändras. För att kunna prenumerera behöver du en RSS-läsare. För att veta vad du behöver för att prenumerera och hur du gör, läs Vad är RSS?

Är det filmfredag idag eller kanske dags att låna film inför helgmyset? För att svara på frågan om vilka nya filmer och tv-serier du kan låna, ser nyhetslistan ut så här just nu:

Luftslottet som sprängdes

Män som hatar kvinnor