Arrangemang
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Trappa ner med Upper Rainbow Rock & Poesi

Publicerat 23 januari 2017 | Av |

Thomas E. Frank är ett nytt namn på den svenska musikscenen men bakom namnet ryms en av Göteborgs mer aktiva musiker. Efter lång tid som kompositör och kreatör i Den Stora Vilan är nu första albumet Tre Månader här. En debut som är både enkel och kosmisk med låtar som skär genom tiden. Texter fyllda av nattlig poesi och en ljudbild som byggs upp spontant.

Pär Thörn är ljudkonstnär, performanceartist och avantgardistisk poet. Med ett tjugotal alster bakom sig är han nu aktuell med samlingsboken Vattna vargen.

Khashayar Naderehvandi debuterade 2011 med diktsamlingen Om månen alls syntes som följdes upp av romanen Vilar i era outtröttliga händer. Han är verksam som kritiker på Kulturnytt i P1 och sedan 2015 doktorand inom konstnärlig gestaltning vid Akademin Valand, Göteborgs universitet. Med sin senaste diktsamling Allting glittrar och ingenting tar slut blev han en av årets Bonniersstipendiater 2016.