Arrangemang

Stadsbiblioteket Göteborgs program 29 juni-5 juli 2015

Publicerat 29 juni 2015 | Av |

I veckan drar vårt Bibliotekskollo:animation igång . Succén med barnhack fortsätter och det är premiär på Sommarsaga på bokbussen.

Hela sommaren

För barn: Superhjältesommar

På barnavdelningen bygger vi en miniatyrvärld som behöver fyllas med superhjältar! Pyssla och skapa din egen figur och placera in i världen. Passa också på att låna hem en spännande superhjältebok.

För barn: Ge trädet liv

Ett vackert träd ska växa fram på barnavdelningen i sommar, med kala grenar redo att kläs med löv och små skogsdjur. Skapa och pyssla tillsammans med ditt barn och häng upp i trädet.

Måndag 29/6 kl 9–13

Vill du göra en egen kortfilm med stop-motionteknik i sommar? Anmäl dig till sommarens animationskurs. Under fem
sommardagar arbetar du med ett stop-motionfilmprojekt tillsammans med en annan i gruppen. Inga förkunskaper krävs.
Första dagen möts vi i bibliotekets entré kl 09. Det finns ett begränsat antal platser och anmälan pågår måndag 1/6 – fredag 3/7 kl 09–13.

Teknikdrop-in på nyhetstorget entréplan kl 15-17

Vi visar hur du lånar e-böcker, laddar ner tidningar med Pressreader och svarar på frågor om surfplattor, appar, sociala medier och det digitala bibliotreket.

Tisdag 30/6 kl 9–13

Första dagen möts vi i bibliotekets entré kl 09. Det finns ett begränsat antal platser och anmälan pågår måndag  29/6 – fredag 3/7 kl 09–13.

För barn: Sommarsaga på bokbussen

Tisdagar (vecka 27–32) kl 13(vecka 27–32)

Sol, bad och böcker – finns det något bättre på sommaren?
Kom och njut av en sagoberättare på Askims badstrand.Regnar det? Ja, då flyttar sagan in i sagorummet Tellus på Stadsbibliotekets barnavdelning.

För barn: Barnhack på Stadsbiblioteket 9–12 år

Nyfiken på programmering och datorer? Kom på barnhack! Vi går genom grunderna med programmet Scratch. Inga förkunskaper krävs.

Tisdag 30/6 kl 10-12 eller kl 14-16

Begränsat antal platser. Du anmäler dig till ett av tillfällena. Anmälan öppnar på webben kl 09 måndag 22/6.

Onsdag 1/7 kl 9–13

Torsdag 2/7 kl 9–13

För barn: Sommarsaga på bokbussen

Torsdagar (vecka 27–32) kl 13

Sol, bad och böcker – finns det något bättre på sommaren?
Kom och njut av en sagoberättare på Askims badstrand. Regnar det? Ja, då flyttar sagan in i sagorummet Tellus på Stadsbibliotekets barnavdelning.

För barn: Barnhack på Stadsbiblioteket 9-12 år

Torsdag 2/7 kl 10-12 eller kl 14-16

Fredag 3/7 kl 9–13

Första dagen möts vi i bibliotekets entré kl 09. Det finns ett begränsat antal platser och anmälan pågår måndag 1/6 – fredag 3/7 kl 09-13.