Arrangemang

Stadsbiblioteket Göteborgs program 3-9 augusti

Publicerat 3 augusti 2015 | Av |

Sol, bad och böcker – finns det något bättre på sommaren?
Kom och njut av en sagoberättare på Askims badstrand. Regnar det? Ja, då flyttar sagan in i sagorummet Tellus på Stadsbibliotekets barnavdelning. På barnavdelningen kan man också bidra till bibliotekets Superhjältevärld och Pysselträd. Dessutom seriepicknick och en ny utställning, med Mor Faye från Senegal.

För barn: Ge trädet liv – Hela sommaren

Ett vackert träd ska växa fram på barnavdelningen i sommar, med kala grenar redo att kläs med löv och små skogsdjur. Skapa och pyssla tillsammans med ditt barn och häng upp i trädet.

För unga: Dynamos nya Creative Corner

Välkommen till Dynamos nya Creative Corner! Här kan du teckna, vika origami, pärla smycken, knyta vänskapsband med brodyrgarn och mycket mycket mer.

TISDAG

För barn: Sommarsaga på bokbussen

Tisdagar och Torsdagar (vecka 27–32) kl 13

Sol, bad och böcker – finns det något bättre på sommaren?
Kom och njut av en sagoberättare på Askims badstrand.Regnar det? Ja, då flyttar sagan in i sagorummet Tellus på Stadsbibliotekets barnavdelning.

För alla: Teknikdrop-in med e-bokshjälp

Tisdagar på nyhetstorget entréplan kl 15–17

Vi visar hur du lånar e-böcker, laddar ner tidningar med Pressreader och svarar på frågor om surfplattor, appar, sociala medier och det digitala biblioteket.

För unga: Seriepicknick

Tisdag 4/8 kl 14–15.30 (Vi samlas i dynamo läs)

Vi packar picknickkorgen full med godsaker och sätter oss i eftermiddagssolen och pratar om våra favoritserieböcker. Ta med en bok du vill tipsa om eller inspireras av andras lästips. Gratis picknickfika! Anmäl dig till: dynamo@kultur.goteborg.se

TORSDAG

För barn: Sommarsaga på bokbussen

Tisdagar och Torsdagar (vecka 27–32) kl 13

LÖRDAG

Konstnären Mor Faye

Lördag 8/8 trappscenen kl 15–17

Mor Faye, konstnär från Senegal, presenterar sin utställning: Måla din dröm för världen och håller ett samtal om migration.
Utställningen pågår 8/8–16/8 utanför Hörsalen.