Arrangemang

Stadsbiblioteket Göteborgs program 22-28 juni 2015

Publicerat 22 juni 2015 | Av |

Blev det sent på midsommar? Kom då hit och ta det lugnt med lite läsning. Det är lite glesare mellan arrangemangen nu på sommaren men vi har ovanligt mycket böcker inne!

Hela sommaren

Superhjältesommar – Hela sommaren

På barnavdelningen bygger vi en miniatyrvärld som behöver fyllas med superhjältar! Pyssla och skapa din egen figur och placera in i världen. Passa också på att låna hem en spännande superhjältebok.

Ge trädet liv Hela sommaren

Ett vackert träd ska växa fram på barnavdelningen i sommar, med kala grenar redo att kläs med löv och små skogsdjur. Skapa och pyssla tillsammans med ditt barn och häng upp i trädet.

Barnhack på Stadsbiblioteket 9–12 år

Anmälan öppnar 22/6 på webben kl 09. Skynda, platserna brukar ta slut snabbt!

Nyfiken på programmering och datorer? Kom på barnhack! Vi går genom grunderna med programmet Scratch. Inga förkunskaper krävs.

Tisdag 30/6 kl 10-12 eller kl 14-16

Torsdag 2/7 kl 10-12 eller kl 14-16

Tisdag 4/8 10-12 eller kl 14-16

Torsdag 6/8 10-12 eller kl 14-16

Teknikdrop-in med e-bokshjälp

Tisdagar på nyhetstorget entréplan kl 15–17

Vi visar hur du lånar e-böcker, laddar ner tidningar med Pressreader och svarar på frågor om surfplattor, appar, sociala medier och det digitala biblioteket.

Bli varse din minnesskatt Skrivkurs

Onsdag 24/6 + 8/7 eller Onsdag 22/7 + 5/8 kl 10–13

I sommar har vi två skrivkurser för seniorer, med två träffar per kurs. Skrivpedagog Berit Werme leder dig i att komma igång med ditt skrivande. Föranmälan krävs. Vi möts i entrén kl 10.