Arrangemang

Stadsbiblioteket Göteborgs program 21 dec – 3 jan

Publicerat 21 december 2015 | Av |

Nu tar vi snart jul- och nyårsuppehåll! Tröttnar man på julefriden så har vi öppet i mellandagarna då man kan lära sig hur man laddar ner böcker, tidningar och tidskrifter eller julpyssla i Creative Corner. Till våren återkommer vi med fler spännande träffar och program.

Hela veckan: Julverkstad i Dynamo

I Creative corner har vi under hela december dukat upp med allt som kan tänkas behövas för en julig pysselstund. Skapa egna julkort och personliga etiketter till julklapparna.

Teknikdrop-in med e-bokshjälp

Tisdag 22/12 plan 1 kl 15–17
Vi visar hur du lånar e-böcker, laddar ner tidningar med PressReader och svarar på dina frågor om surfplattor, appar, sociala medier och det digitala biblioteket.

Julafton – STÄNGT

Annandag jul – STÄNGT

Hela veckan: Julverkstad i Dynamo

Teknikdrop-in – mellandagsspecial

Tisdag 29/12 Plan 1 kl 13–17
Fick du en surfplatta i julklapp? Vi tipsar om appar, e-böcker och annat spännande att fylla den med! Vi visar hur du lånar e-böcker, laddar ner tidningar med PressReader och svarar på frågor om surfplattor, appar, sociala medier och det digitala biblioteket.

Nyårsafton – STÄNGT

Nyårsdagen – STÄNGT