Arrangemang, Facklitteratur

Språkträning, bokcirkel och sagostunder på Stadsbiblioteket Global i höst.

Stadsbiblioteket Globals program hösten 2013

Publicerat 28 augusti 2013 | Av |

Globals höstprogram är fullt av spännande och matnyttiga aktiviteter för dig som är språkintresserad eller har annat modersmål än svenska. Vi arrangerar bland annat bokcirklar, språkträffar och sagostunder på en rad olika språk.

I höst kan vi erbjuda bokcirklar på ungerska, finska och engelska, sagostunder på persiska, spanska och engelska. Vi ordnar också språkträffar där det ges möjlighet att träna på svenska, ryska och franska. Dessutom får vi besök av författarna Bile Hashi och Marina Andersson.

Stadsbiblioteket Global är biblioteket för dig som vill läsa böcker och söka information på andra språk än svenska. Vi har ett stort utbud av böcker, filmer och musik på närmare 30 olika språk och du hittar oss på bottenvåningen på Göteborgs Stadsmuseum, Norra Hamngatan 12. Alla våra arrangemang är gratis såklart.

Välkomna hit i höst!

Läs hela programmet här!