Arrangemang

Sara Olausson, Åsa Grennvall och Hilda-Maria Sandgren besöker bibblan på onsdag! Foto: Caroline Andersson

Serietecknarkväll med Grennvall, Sandgren och Olausson

Publicerat 23 september 2014 | Av |

”Jag tänker på barnen, på huset, hundarna, den leriga vägen, skogen, tvätten som hänger, min spis som slår som ett hjärta inne i huset. Men allt det där är långt borta nu. 1250 kronor och tre dagars bussresa härifrån.”

Serietecknaren Sara Olausson går varje dag förbi en ung kvinna som sitter i Stockholm och tigger. En dag slår hon sig ner bredvid kvinnan, Felicia från Rumänien, och en vänskap mellan dem börjar växa fram. De pratar med varandra med hjälp av teckenspråk, översättningsappar och så småningom med hjälp av en rumänsk-svensk tolk.

I seriealbumet ”Felicia” är det Felicias egen historia som berättas genom Saras stiliserade men poetiska bilder. Om en kärleksfull och trygg barndom som i ett slag förändras genom pappans död. På 13 sidor berättar Sara Olausson ett helt liv!

På onsdag pratar Sara Olausson mer om Felicia och arbetet med boken.

Medverkar under kvällen gör även de aktuella serietecknarna Åsa Grennvall och Hilda-Maria Sandgren.
Välkomna!

Datum: 24 sept