Internationell Författarscen Gbg
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Jonathan Safran Foer (USA) i samtal med Stephan Mendel-Enk

Publicerat 19 juni 2017 | Av |

Efter 9/11-romanen Extremt högt och otroligt nära samt uppmärksammade essäboken Att äta djur, kommer Foer nu med sin första roman på elva år. Här är jag, Foers mest personliga bok hittills, är en familjehistoria som utspelar sig under tre tumultartade veckor i Washington. Romanen ställer frågor som: Hur hanterar vi våra roller som far, make, son, hustru och mor? Barn och vuxen? Jude och amerikan? Hur kan vi göra anspråk på vår egen identitet när vi alltid är skyldiga andra så mycket?

Internationell Författarscen Göteborg på Stadsbiblioteket i samarbete med Norstedts förlag.

Filmen i detta inlägg saknar textning och biblioteket har inte möjlighet att texta så här långa filmer. Vi har trots det valt att publicera filmen eftersom många som inte kan besöka biblioteket eftersöker filmens innehåll.