Arrangemang
Detalj ur höstens programfolder för Miini.

Läs, lek, sjung och pyssla med Miini i höst!

Höstens program på Stadsbiblioteket Miini

Publicerat 4 september 2013 | Av |

Stadsbiblioteket Miinis höstprogram bjuder på sagostunder, teater, skattjakter i Röhsska museet, sångstunder och workshop med både bokmalar och monster.

Stadsbiblioteket Miini är biblioteket för de allra minsta biblioteksbesökarna och riktar sig främst till barn 0-5 år och deras vuxna. Biblioteket är beläget i Röhsska museet och många av arrangemangen är ett samarbete mellan biblioteket och museet.

I höstens program återkommer den populära programpunkten Latte och lite lagom, med föreläsningar för daglediga vuxna om bland annat Child Cultur Design, mindfulness som hjälp i föräldraskapet och livet med småbarn. Och så blir det dockteater med scenkonstnären Anna Leyman, sångstunder med musikern och barnpedagogen Klara Rosén och mycket mycket mer.

Hela programmet hittar du här!