Arrangemang, Facklitteratur

Detalj ur omslaget till "Gud om vi ska talas vid...". Albert Bonniers förlag.

Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Hörru Gud; kan du svara på mina frågor, eller??

Publicerat 17 april 2015 | Av |

Nu vill hon ha svar på alla sina funderingar kring Guds existens.Ta chansen att träffa Ann Heberlein live på Stadsbiblioteket när hon berättar om sin nya bok!

Ann Heberlein har tidigare gett ut böcker i ämnen som etik och ondska. Hon har också i bokform delat med sig av sin egen livshistoria och sin egen psykiska sjukdom.

Heberlein är teologie doktor och verksam vid Lunds universitet. Hon är också författare och sitt stora publika genombrott fick hon 2009 med Jag vill inte dö jag vill bara inte leva. I den berättar hon självutlämnande om hur det är att leva med en bipolär sjukdom.

Nu är hon aktuell med boken Gud om vi ska talas vid du och jag måste jag vara helt ärlig. Som  avslutande föreläsare i serien det postsekulära tillståndet, där Hjalmar Falk och Ola Sigurdson  tidigare har gästat Stadsbiblioteket, kommer nu Ann Heberlein till biblioteket med anledning av sin alldeles nyutgivna bok.

Heberlein vill göra upp med Gud och vill ha svar på klassiska teologiska frågor. Frågorna handlar om Guds egenskaper, om ondskan i världen och om den patriarkala framtoning som hon anser att Gud har. Svaren är inte de som hon först förväntade sig. Hösten 2014 var Heberlein också aktuell med boken Så vänder jag ändå tillbaka till Gud, som innehåller publicerade texter från bl.a. Kyrkans Tidning och Dagens nyheter.

Välkomna till en föreläsning där Göteborgs Förening för Filosofi och Psykoanalys samt Folkuniversitetet är medarrangörer!

Passa också på att låna/reservera Heberleins böcker via Gotlib.