Arrangemang

Håkan Hellström väljer biblioteket för andras skull

Publicerat 14 december 2010 | Av |

En god gärning för en god jul. 15-20 december anordnas en fotoutställning till förmån för Göteborgs stadsmission på Stadsbiblioteket.

När Göteborgs stadsmission fotade kändisar inför nästa års kalender ville göteborgssonen Håkan Hellström att hans fotografi skulle tas på ett bibliotek.  I handen ville han hålla Goethes bok Den unge Werthers lidanden. Sagt och gjort, Håkan fotograferades bland Stadsbibliotekets bokhyllor och 15-20 december kan du se resultatet och fotografier med bland andra Olle Ljungström, Mikael Wiehe och E.M.D i en fotoutställning av Sophia Forsberg och Jesper Hallén.

Alla fotografier, liksom självklart kalendern, är till salu och överskottet av intäkterna går till Stadsmissionen.

Välkomen till Stadsbiblioteket Göteborgs utställninghall 15-20 december. Fri entré såklart!