Arrangemang

Foto: Kendra Cheng

Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Filmworkshop på barnavdelningen med Göteborgs lilla filmfestival

Publicerat 12 januari 2016 | Av |

Var med på ett spännande filmuppdrag!

21- 24 januari är det äntligen dags för Göteborgs Lilla Filmfestival. Passa på att grotta ner dig i filmmörkret med ditt favoritgodis och se massa film från världens alla hörn.

Som vanligt är filmfestival så mycket mer än bara film – under helgen kommer Drakens foajé vara fullproppad med roliga saker för barn och unga i alla åldrar. Kliv rätt in i en filmkuliss, spela musik till ett filmklipp eller varför inte prova på en rolig och inspirerande workshop.

Stadsbiblioteket laddar upp inför premiären med en öppen drop-in workshop på barnavdelningen lördagen den 16/1. Workshopen vänder sig till barn mellan 4-10 år och deras vuxna. Det blir bland annat roliga skatt-jakter, kluriga och hemliga lappar och perspektivövningar med kameran.

Ta gärna med en egen kamera eller ipad. Viss teknik kommer att finnas på plats.

Ingen föranmälan krävs! Det är bara att dyka upp. Drop-in, var med så länge du vill.

Är du sugen på att fördjupa dig i filmskapande efter att du deltagit i workshopen så kan du läsa den här boken. Här får du bra tips på allt från manusskrivande till själva redigeringen av filmen. Lär dig göra film 10 enkla lektioner : lär dig hur man skriver, regisserar och redigerar en egen film utan Hollywoodbudget av Robert Blofield.