Arrangemang
Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Dynamos Skriv- och skaparcirkel för unga

Publicerat 26 januari 2016 | Av |

Livet är fullt av berättelser; små, stora, allvarliga och humoristiska, men hur fångar vi dem på bästa sätt? I en text, bild eller kanske en dikt?

Under hösten 2015 drogs Stadsbibliotekets Skriv- och skaparcirkel för unga igång med fyra träffar då vi med nyfikenhet och öppna sinnen skrev och skapade oss fram genom olika tekniker och skrivövningar med inspiration från litteratur, bildkonst och musik. Vi prövade bland annat självbiografiskt berättande, hade ett tillfälle då vi tecknade serier, ett annat då vi skrev texter till musik.

Vi som leder cirkeln är Jonas Asp, ungdomsbibliotekarie och musiker och Frida Ulvegren, mediepedagog och serieskapare. Beroende på tillfällets tema och teknik är det Jonas eller jag som är huvudledare för övningarna.

Nu till våren 2016 kommer vi att ha flera fristående träffar med nya teman och nya tekniker, men vi tar också med oss ett par av våra favoriter från hösten. Du behöver inga förkunskaper för att delta i cirkeln, endast en lust att fånga livets små och stora ögonblick i text eller bild. Allt är gratis inklusive material och varje träff avslutas med fikastund då vi ger varandra feedback på det som skapats och tillsammans hjälps åt att komma vidare i vårt berättande.

Vårterminens sista träff har det storslagna temat Livet och döden då vi samlas utomhus för att skriva eller teckna med inspiration från en vacker kyrkogård.

Du är lika välkommen att komma på alla träffar som på bara något enstaka tillfälle som intresserar just dig. Anmäl dig gärna via mail på dynamo@kultur.goteborg.se så vi vet hur mycket fika vi ska beställa.

Hoppas vi ses!

/Frida och Jonas

Anmälan: dynamo@kultur.goteborg.se

Fri entré!

3/3 – Tema: Poesi

31/3 – Tema: Olika perspektiv

28/4 – Tema: Berättelser ur livet

26/5 – Tema: Livet och döden (utflykt!)