Arrangemang, Internationell Författarscen Gbg

Cecilia Samartin. Foto: John Andresen

Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Cecilia Samartin i samtal med Erik Sidenbladh

Publicerat 28 augusti 2013 | Av |

Med sin poetiska puls och stora hjärta har kubansk-amerikanska Cecilia Samartin vunnit en hängiven läsarskara. Hon är utbildad psykolog och har arbetat mycket med latinamerikanska flyktingar.

Detta samtal filmades, här kan du se det!

Torsdagen den 26 september samtalar Cecilia Samartin med Erik Sidenbladh på Världskulturmuseet. Fri entré.

Med sin poetiska puls och stora hjärta har kubansk-amerikanska Cecilia Samartin vunnit en hängiven läsarskara. Samartin är född 1961 i Havanna, och lever och verkar i USA. Hon är utbildad psykolog och har arbetat mycket med latinamerikanska flyktingar. En erfarenhet som också märks i hennes romaner, från debuten Drömhjärta till nyss utkomna La Peregrina. Hennes roman Salvadoreña belönades med Latino Book Award i New York 2010.

Erik Sidenbladh, född 1946, bor i Stockholm och är journalist och förlagsredaktör. Han har arbetat på Svenska Dagbladet, där han i många år skrev på Idagsidan om mänsklig utveckling och sociala frågor. Numera är han frilans och ingår i den ideella redaktionen för den antirasistiska tidskriften Expo. I vår utkommer han med en handbok för nyblivna trädgårdsägare: Hjälp, vi har fått en trädgård!

Samtalet sker på engelska.

Presenteras i samarbete med Bazar Förlag.