Arrangemang

Sara Bergmark Elfgren. Foto: Pressbild. Detalj från omslag till Vei. Illustration: Karl Johnsson. Kartago förlag.

Detta evenemang har varit och är inte längre aktuellt.

Bokcirkelpicknick Special med författaren Sara Bergmark Elfgren

Publicerat 12 juni 2017 | Av |

Till bokcirkeln har alla deltagare läst serieromanen Vei – bok 1, en episk fantasyberättelse inspirerad av nordisk mytologi skapad av Sara Bergmark Elfgren (Cirkeln, De dödas röster) och Karl Johnsson (Berättelser från Engelsfors). Vi träffas på Stadsbibliotekets ungdomsavdelning Dynamo och tar sedan med oss picknickfiltar till en park där vi pratar om boken tillsammans med författaren. Biblioteket bjuder på fika. Vid dåligt väder flyttar picknicken inomhus.

Författaren Sara Bergmark Elfgren är hyllad för succé-böckerna Cirkeln, Eld och Nyckeln som hon skrev tillsammans med Mats Strandberg. För Sveriges Radio skapade hon poddserien De dödas röster om mordet på Jessica Lundh. Ta chansen och träffa Sara på en picknickfilt i Dynamos bokcirkel special!

Det går bra att bara dyka upp men föranmäl dig gärna till jonas.asp@kultur.goteborg.se om du tror att du kan komma så vi vet hur mycket fika vi ska köpa.