Arrangemang

Inspirationsdag för dig som vill starta eget!

Är du kvinna och vill starta eget? Kom till Stadsbiblioteket på torsdag!

Publicerat 4 november 2014 | Av |

Funderar du på att starta eget företag? På torsdag 6 november kan du få råd och inspiration från fem framgångsrika kvinnnor som själva startat eget. Välkommen! Fri entré såklart.

Mindre än 30 procent av dem som startar företag i dag är kvinnor. Både politiker på nationell och regional nivå har som mål att andelen ska bli större. Tillsammans med Winnet Västra Götaland och Regionalt Resurscentra för jämställd tillväxt och utveckling ordnar Stadsbiblioteket en kväll för kvinnor som vill eller nyss har startat eget företag.

Kvällens program:

17.30 Vi bjuder på kaffe och bakelse utanför hörsalen.

17.30-20.15
Har du en affärsidé?
Är du kvinna och funderar på att starta företag? Inspireras av fem kvinnor som varit egen företagare under flera år och är ambassadörer för kvinnors företagande. De delar med sig av tips, idéer och erfarenheter.

19.30–20.15: Frågestund och diskussion i fem mindre grupper med en av ambassadörerna som samtalsledare.

Medverkande:
Jenny Senelius: Kommunikationsbyrån The Compadres.
Om man som kommunikationsbyrå väljer att heta The Compadres får man nästan skylla sig själv. En del gissar att vi serverar tacos. Så är det alltså inte. Jag är civilekonomen med 15 års erfarenhet från näringslivet som bestämde mig för att bli chef över min egen karriär och styra mitt eget öde.

Jenny Åkerwall: Amzungo Volontärresor
Amzungo Volontärresor organiserar volontärresor för människor i alla åldrar som vill resa och samtidigt göra något meningsfullt

Pia Arvidsson: Hyrtoaletten Sverige AB
”Hyrtoaletten Sverige AB” jobbar med uthyrning och försäljning av mobila toalettmoduler. Vid starten 1993 jobbade vi enbart med uthyrning. Idag har vi 18 franchisetagare, 16 av den i Sverige och 2 i Norge.

Maria Drakbrink: Conventina AB

Vi driver ett hunddagis-hundpensionat, ”45:ans Tassar”, där vi numera åker och hämtar o lämnar hundar för att underlätta våra kunders vardag.

Ausra Karlsson: Annas Butik
Tog över svärmors gamla livsmedelsbutik i Hedekas och började med butik och e-handel bl a dekorationer för bröllop, dop, fest.

Moderator: Louise Heime från Winnet Västra Götaland.