Arrangemang

500 bokbesök på 5 dagar!

Publicerat 23 mars 2011 | Av |

Nästa vecka är det dags för den årliga Litteraturveckan! Den 2 april firar vi H.C. Andersens födelsedag och redan 1967 utsågs dagen till den Internationella Barnboksdagen.

I Göteborg finns sedan länge en tradition att inte begränsa firandet till en dag,  vi firar istället en hel vecka med fokus på litteratur för barn och unga!

Tillsammans med skolorna i Göteborg anordnar Göteborgs barnbibliotek och Skolbibliotekscentralen ett sprakande fyrverkeri av författar- och illustratörsbesök för barn och unga. Under vecka 13 bjuds Göteborgs unga från förskoleåldern och upp till gymnasiet  på fler än 500 besök av författare och illustratörer. Bland annat Mårten Melin som är nominerad till Sveriges Radios Barnens Romanpris.

Årets författare och illustratörer är:
Ingelin Angerborn
Gudrun Wessnert
Mats Wänblad
Monica Zak

Vill du följa med ut till skolorna och möta barnen och eleverna tillsammans med en författare eller illustratör eller är du intresserad av en intervju? Hör av dig till:

Gertrud Widerberg, Barnbibliotekskonsulent Göteborgs Stad
gertrud.widerberg@kultur.goteborg.se
www.goteborg.se/bibliotek

Ett svar till “500 bokbesök på 5 dagar!”